Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi klimas13 z miasteczka Olkusz. Mam przejechane 19501.41 kilometrów w tym 1723.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.60 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 13721 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy klimas13.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 38.00km
  • Czas 01:30
  • VAVG 25.33km/h
  • VMAX 51.00km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Napinka

Poniedziałek, 19 marca 2012 · dodano: 19.03.2012 | Komentarze 0

Dziś po pracy pogoda w pewnym sensie dopisywała, ale jednak nie do końca. Wiatr był przeszkodą, ale za to miejscami wychodziło słońce, które dawało troszkę energii.
Z weekendowych wypadów nie skorzystałem, dlatego dziś sobie to odbiłem.
Droga to okolice Olkusza w stronę Wolbromia odbijając na Klucze i Bolesław.
Końcówka trasy to rozmowa z lokalnym kolarzem, (gość kupił taki sam rower jak ja ;p) odbiłem później na myjnię i za 2 złocisze obmyłem sprzęt i do domku.




  • DST 30.00km
  • Czas 01:10
  • VAVG 25.71km/h
  • VMAX 59.00km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Uf

Piątek, 16 marca 2012 · dodano: 16.03.2012 | Komentarze 0

Po intensywnym tygodniu pracy, wybrałem się dziś na przejażdżkę. Pogoda wspaniała, szkoda że kondycja mniej zadowalająca. Początkowe 10 km i rozgrzanie się to była jakaś masakra, później natomiast było już lepiej i lekki power.
Trasa miała być inna, w ostateczności objechałem okolice Olkusza ;)




  • DST 41.00km
  • Czas 01:40
  • VAVG 24.60km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Sławków

Niedziela, 4 marca 2012 · dodano: 04.03.2012 | Komentarze 0

Dzisiejszy dzień zacząłem po godzinie 7:00.
Przywitanie niedzieli było bardzo miłe ze strony pewnej osoby :*
Po obiedzie,dokładniej po godz 13:00 wpadłem na pomysł aby wykorzystać warunki pogodowe i wolny czas. Wyszedłem ubrany w dodatkową koszulkę z tego względu, że temperatura oscylowała w okolicach 5 stopni bez słońca. Zabrałem również ze sobą kominiarkę tak na wszelki wypadek.
Wyruszyłem na trasę 94 w kierunku Katowic, po przejechaniu odcinka tą trasą zjechałem na drogę równoległą do 94. Dojechałem na rynek w Sławkowie.
Krótki 5 minutowy odpoczynek i w drogę powrotną udałem się przez Podlipie,Bolesław i na Olkusz. W połowie drogi temperatura lekko spadła i wiał silniejszy wiatr. Założyłem kominiarkę, do samego domu komfort i ciepło :D.
Kolejna udana wyprawka :P




  • DST 46.00km
  • Czas 02:01
  • VAVG 22.81km/h
  • VMAX 47.00km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Zdradliwa Pogoda

Sobota, 3 marca 2012 · dodano: 03.03.2012 | Komentarze 0

Słonecznie od samego rana, ale czy tak ciepło?
Jadąc pod wiatr, temperatura odczuwalna to ok 5 stopni.
Myślałem że przesadziłem z ubiorem, ale jednak czegoś brakowało i troszkę odczuwałem zimno.
Koncepcja trasy to kierunek Katowice, niestety wiatr był przeszkodą, zjechałem z trasy 94 i udałem się w kierunku Sierszy :]. Pokręciłem się trochę po tych okolicach, przez Myślachowice i na Olkusz.
Przed samym Olkuszem wpadłem na beznadziejny pomysł, a dokładniej wjechałem w las na slickach, gdzie leśna droga to lodowisko.Bez potknięć, ale z dozą niepewności udało mi się dotrzeć do drogi asfaltowej, biegnącej od Czernej do Olkusza.
:D




  • DST 29.00km
  • Czas 01:15
  • VAVG 23.20km/h
  • VMAX 51.00km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Przebudzenie

Środa, 29 lutego 2012 · dodano: 01.03.2012 | Komentarze 5

Pierwszy wpis 2012 r.

Można oficjalnie zacząć kręcić trasy, a ta dzisiejsza jest szczególna ze względu na warunki pogodowe, które były naprawdę sprzyjające. Temperatura w granicach 10 stopni, słonecznie z lekkim wiaterkiem.
Po wcześniejszym założeniu slicków, wyruszyłem w kierunku Wolbromia, gdzie trasa która miała być sucha była tylko złudzeniem. Pochlapało, przestawało..., odbiłem na Jaroszowiec, Klucze i dalej w stronę Olkusza.
Co do samych opon, czuć mniejszy opór i większą ilość wody na moich plecach po przejechaniu mokrej nawierzchni ;D.




Aktualizacja

Czwartek, 2 lutego 2012 · dodano: 02.02.2012 | Komentarze 0

Aktualizacja Sprzętu:
GIANT XTC
ROZMIAR--> L/20"
RAMA--> Giant AluxX SL, aluminiowa, technologia Fluid Form
WIDELEC--> Rock Shox Tora 302 AIR, skok 100mm, blokada TurnkeyTM
KIEROWNICA-->Giant A5, aluminiowa, gięta, 31.8-630
WSPORNIK KIEROWNICY-->Giant A5, aluminiowy, 31.8, 90-120mm
WSPORNIK SIODŁA-->Giant A3, aluminiowy, 30.9x350
SIODŁO-->WTB Silverado Race
PEDAŁY + Buty-->PD-M540 + M122
MANETKI-->Shimano SLX SL-M660, 27 biegów, Rapidfire Plus
PRZERZUTKA PRZEDNIA-->Shimano Deore FD-M530
PRZERZUTKA TYLNA-->Shimano XT Shadow RD-M772-SGS
HAMULCE-->Giant Root, hydrauliczne, tarcze 160mm
DŹWIGNIE HAMULCA-->Giant Root
KASETA/WOLNOBIEG-->Shimano CS-HG50 -> (CS-HG50)
ŁAŃCUCH-->Shimano CS-HG73 -> (CS-HG53)
MECHANIZM KORBOWY-->Shimano FC-M442 -> (Deore fc-M532)
SUPORT-->SYSTEM hallowtech II
OBRĘCZE-->Alex DP-17 Disc, 26x32, F/V
PIASTY-->Formula disc 32x100 / 32x135
SZPRYCHY-->Stalowe, nierdzewne
OPONY-->Przód + Tył 26x2.1" Panaracer fire xc eco Czerwona
WYPOSAŻENIE:
-Przykręcane chwyty Dartmoor (białe)->(czarne)->(czarne z czerwonymi ringami)
-Koszyk na bidon + Bidon
-Licznik Sigma
-Światło Sigma LED - przód
-Światło Giant LED – tył


SPECIALIZED BIG HIT 2
Rama: Specialized Big Hit II 2009 7,5" (190mm) skoku, rozmiar L
Damper: Damper FOX DHX 4 , sprężyna 500x2.8
Widelec: Rock Shox Domain 302, 180mm
Kierownica + mostek: ZESTAW TRUVATIV HUSSEFELT DH
Stery: Dartmoor - Stery Blaze [2011] + podkładki 2 x 10mm, 1x 5mm
Przerzutka przód: SHIMANO SLX FDM665 E-TYPE 2 przełożenia
Przerzutka tył: XT RD-M770 GS 9 przełożeń, odwrotna sprężyna
Sztyca: Truvativ single clamp XR 350mm
Siodło: Accent Bravo - brązowe
Chwyty: Dartmoor Race skręcane (Białe pierścienie)
Koła: Dartmoor (Dee-FORCE oś QR20 +FREE FORCe) Białe
Opony: Kenda nevegal 2,35 + dętki do 2,35 + opaski HERRMANS HPM
Korba: Shimano Deore FC-M545 175mm 36-22
Manetki: Shimano SLX SL-M660
Kaseta: Shimano HG50, 9-speed
Łańcuch: Shimano 105 SLX CN-HG53 + pin CR
Hamulec przód/ tył: Shimano m575 + klocki metaliczne Aligator
Tarcze Hamulcowe: 180 mm Alligator
Pedały: Truvativ Hussefelt - Platforma




Prezent pod choinkę

Sobota, 24 grudnia 2011 · dodano: 30.12.2011 | Komentarze 1

Dostałem prezent - kurcze jak tu się nie pochwalić :) w postaci koszulki :




Nowe komponenty

Niedziela, 30 października 2011 · dodano: 30.10.2011 | Komentarze 1

Z racji zakończenia sezonu postanowiłem powoli brać się za wymianę tego i owego w moim XTC.Po przejechaniu ponad 6 tys km.
WYMIANA:
-Kaseta
-Łańcuch
-Korba
-Chwyty
-Linki(przerzutki)

29.10.2011
Z wielkim trudem została zdjęta stara korba (jeszcze na kwadrat), straciłem za dużo nerwów blee.Wkład suportu był w dobrym stanie,ale korba już w opłakanym. Postanowiłem zakupić hollowtecha i korbę numer wyższy.
Została zdemontowana kaseta i łańcuch i założona nowa o tym samym numerze.
Zamontowałem chwyty, jest to zmiana na 145 mm, czyli więcej miejsca.
Rozkręciłem również całą piastę w celu przeczyszczenia i konserwacji.

2.11.2011
Dziś po pracy wziąłem się za dalsze przywracanie do normalności mojego XTC.
Został wkręcony wkład suportu i założona została korba,nowe linki oraz łańcuch. Regulacja będzie kontynuowana kiedy indziej.

21.12.2011
Tym razem nowa część dołączyła do specialized big hit a jest to przerzutka tylna: XT RD-M770 GS 9 przełożeń z odwrotną sprężyna ,
Czekam jeszcze na klocki hamulcowe metaliczne oraz platformy - zobaczymy co z tego będzie ;)

29.12.2011
Platformy Truvativ zostały zamontowane do big hita.Platformy ze względów bezpieczeństwa, bo nie zawsze można było się wypiąć tak szybko jakby się tego chciało oraz ze względu na buty, których nie chciałem niszczyć.
Klocki hamulcowe z wersji mieszanej zastąpione metalicznymi Alligator.
Efektu można spodziewać się w zbliżającym się sezonie ;)
Do XTC zostały przełożone klocki z big hita (klocki po przejechaniu 6000 km nie były w takim złym stanie, pełnią funkcje alternatywny)
To Chyba wszystko ;)




Podsumowanie Sezonu 2011

Sobota, 22 października 2011 · dodano: 22.10.2011 | Komentarze 2

Podsumowanie Sezonu

Sezon rowerowy bardzo ciekawy i potwierdzający, że jazda na rowerze wciąga!.
Zaliczam go do jednego z najbardziej udanych sezonów, w jakich dane było mi śmigać. To takie oficjalne zakończenie mojej jazdy. Podsumowując wzloty i upadki:

-Początek Sezonu to złamanie palca u nogi i 4 tygodniowy gips,
-Pod koniec marca udało mi się wyjść na pierwszą rehabilitacyjną przejażdżkę,
-Postawienie wyższej poprzeczki, co do treningów i sukcesywnie kręcenie,
-Kwiecień to dodatkowe km i udana kolejna już Wielkanocna Wyprawa z Łukaszem licząca 172 km – rekord.
-Maj to pierwszy maraton czyli XVI Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Górskim – Olkusz
-W maju spotkał mnie zaszczyt wyprowadzenia i przetestowania sprzętu składanego przez okres zimowy, jest to Specialized Big Hit FSR II,
-Czerwiec to miesiąc, w którym jazda na rowerze była jak jeden wlk. misz-masz, trochę freeride i XC
-Lipiec to miesiąc, w którym stworzyłem krótki film ;)
-Sierpień bardzo intensywny począwszy od wyprawy do Częstochowy z Łukaszem liczącej 184 km i nowy rekord, następnie uczestnictwo w maratonie Powerade Suzuki MTB Marathon 2011
-Wrzesień zaliczam do skromnych wypadów ale dalej tych treningowych.
-Październik krótki z 3 wyjazdami.

Podsumowania Techniczne to:

3399 km przez 7 miesięcy przy 67 wypadach.
Następny Sezon – to myśl o nowych wyprawach i dodatkowych km.

Czas na Pływanie i Snowboard !




  • DST 57.00km
  • Czas 02:02
  • VAVG 28.03km/h
  • VMAX 69.00km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze

However

Wtorek, 4 października 2011 · dodano: 04.10.2011 | Komentarze 0

Wczorajszy dzień przeznaczyłem na inne sprawy i na odpoczynek. Dziś było troszkę inaczej, tzn wyszedłem pośmigać. Kierunek to Trzebinia z odbiciem na Lgotę później na Dulową dalej w stronę Krzeszowic. Odcinek Dulowa-Krzeszowice mimo ruchu na drodze jest taką trasą gdzie można utrzymywać prędkość na poziomie 35-45 km/h.
Dalsza część trasy to niesamowity spadek temperatury, odczuwalna w Czernej to chyba 13-15 stopni im wyżej tym było cieplej.
Sprzęt jest coraz to w gorszym stanie, ponad 6 tys bez wymiany napędu, problemy to przeskakujący łańcuch, zaczyna się szukanie przełożeń, gdzie przy podjazdach jest to ważne.