Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi klimas13 z miasteczka Olkusz. Mam przejechane 19501.41 kilometrów w tym 1723.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.60 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy klimas13.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

Serwis

Dystans całkowity:b.d.
Czas w ruchu:b.d.
Średnia prędkość:b.d.
Liczba aktywności:0
Średnio na aktywność:0.00 km
Więcej statystyk

Nowa obręcz

Czwartek, 27 sierpnia 2015 · dodano: 27.08.2015 | Komentarze 0

Dziś wreszcie odebrałem obręcz. Padło na Mavica, myślę że Mavic da radę i udźwignie moje 4 litery. Jeśli nie podoła to będę musiał obrazić się na tą firmę B-) 
Tak to teraz wygląda, nawet profilem nie różni się wiele od Alexa. 


Kategoria Serwis


Pęknięta obręcz

Wtorek, 18 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 2

Wczoraj oddałem tylne koło do centrowania. Dziś miałem okazję odebrać koło. 
Po pracy wziąłem się za montaż, zacząłem przecierać obręcz... 
Zauważyłem 3 pęknięcia, szprychy były tak mocno naciągnięte że sponiewierały ją, naprężenia.... i pewnie materiał po 6 latach ma dosyć. 
Wygląda to tak:

Czas na zmiany,siłą rzeczy.. 


Kategoria Serwis


  • Aktywność Jazda na rowerze

Odrestaurowanie okularów

Piątek, 14 sierpnia 2015 · dodano: 14.08.2015 | Komentarze 0

Okulary, które używane są już sporo czasu uległy zwykłemu zużyciu. 
Kupiłem je chyba w 2009 r. 
Pomyślałem że można coś z tym fantem zrobić. 
Wyczyściłem do zera lakier i badziewny podkład, który nie trzymał farby. 
Pomalowałem i poskładałem :






Kategoria Serwis


Serwis Piasty Formula disc + Serwis Bębenka

Czwartek, 29 stycznia 2015 · dodano: 29.01.2015 | Komentarze 3

Przyszedł wreszcie czas na serwis piasty w XTC 3. Serwis wymuszony, miałem go robić za miesiąc. Powodem wczesnego dobrania się do tego całego ambarasu był objaw poruszania się kasety, czyli topornie z oporami i poruszaniem się całego napędu na luzie, po prostu samo się kręciło na luzie. 

Długo nie czekałem z tym, koło zabrałem do piwnicy i zacząłem serwis od odkręcania kasety. 
Wow pierwszy raz spotkałemsię z tak dokręconą kasetą. Klucz bacik za pierwszym razem wykrzywił się, za drugim podejściem zerwał się bacik. Za 3 podejściem wsadziłem to ustrojstwo w imadło, użyłem dużo siły aż usłyszałem dźwięk, niepokojący...... IMADŁO pękło na pół (wow czegoś takiego nie widziałem jeszcze) 

Ok, poszedłem do domu z obdartą ręką, wkurzony na maxa. Po godzinie namysłu i pysznej zupie wróciłem ponownie do piwnicy. Tym razem zdjąłem oponę. 

Znalazłem stary łańcuch, oplotłem kasetę, drugi koniec owinąłem o nogę warsztatu. Do dość długiego klucza nr 22 spiłowanego na 24, dorobiłem przedłużkę ok 0,5m.

Pierwsze ruchy nie dały nic! 
Drugi raz usłyszałem, że ząbek puścił po kolejnych ruchach i dużej sile ząbki puściły! 
Jestem w szoku! OK poszło, z bananem na twarzy wyszedłem z piwnicy..... Dzień 1 zaliczony 



Kolejny dzień i kolejne problemy.
Po rozebraniu piasty i wyciągnięciu bebechów, przyszedł czas na Bębenek. 
Oczywiście nie mogłoby być inaczej, producent wymyślił śrubę 12 kątną. Shimano ma imbus 10 tutaj nic nie pasowało. 

Kolejny dzień myślami o kluczach.... Po pracy pojechałem do sklepu. Pytam Pana czy mają imbusy o rozmiarze 11 mm, ododpowiedź że on nigdy nie słyszał o takich rozmiarach i powiedział że nie ma. 
Po czym pokazuje mi 12mm i mówi, że może będzie pasował, w moich myślach tylko jedno piłowanie po raz kolejny. Jak to sprzedawca powiedział (to amerykański klucz!) haha jasne robiony u Zenka za płotem. 

W piwnicy wziąłem się za piłowanie z suwmiarką w ręce, udało się mam 11 mm. Nie miałem już czasu i wczoraj dopiero zacząłem kolejny etap. 
Udało się odkręcić Bębenek. Na zdjęciu Bębenek i klucz do jego rozkręcenia. 

Aby go rozkręcić trzeba całość ponownie zamontować do piasty, ponieważ rozkręca się go z ruchem wskazówek zegara a śrubę przeciwnie. Trzeba uważać bo kulek jest naprawdę dużo. 

Nie wyglądało to dobrze bo smaru było prawię nic, jakaś smoła tylko. Bębenek składa się z 2 bieżni na każdej po 25 kulek czyli 50 kulek do ogarnięcia. 
Ząbki bębenka były również w smole, dlatego też zrobiłem płukanie tych bebechów. Wszystko zostało wyczyszczone. 

Uf.....  Ulżyło mi. 
wygląda to wszystko bardzo dobrze, żadnych uszkodzeń, bieżnie w bardzo dobrym stanie, kulki również, ząbki też. Teraz wszystko składamy do kupy. 
Nad ząbkami znajdują się 3 cienkie podkładki, robią chyba dystans przy dokręcaniu Bębenka. 
Ząbki pozostają bez smaru, jedynie lekko można naoliwić.  Układamy kolejno kuleczki na bieżni. 

Trzeba uważać na te cholerne kuleczki. Po założeniu ich wsadzamy ostrożnie w korpus bebechy. Dokręcamy lekko kluczem i gotowe. Pozostaje założenie uszczelki na 1 bieżni, dokręcenie bębenka do piasty i ponowne dokręcenie wnętrzności do korpusu. Wszystko z wyczuciem bez siły. 

Po tym zabiegu słychać miły dla ucha dźwięk bębenka. 
Wszystko poszło dobrze, piastę wyczyścilem. 
W piaście znajduje się łącznie 18 kulek. 
Piasta jest w bardzo dobrym stanie, jestem zaskoczony, prawie 10 tyś kilometrów i taki stan. 

Pozostaje założyć kasetę i finito! 

Wnioski:
-Trzeba wiedzieć co w trawie piszczy! 


Kategoria Serwis


Serwis Sprzętu TCR A0 2008

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 15.01.2015 | Komentarze 1

Aby rozpocząć nowy sezon owocnie, trzeba przeserwisować sprzęty.
Pod młotek idzie TCR.
TCR A0 2008:
-Piasty rozebrane, wyczyszczone, nasmarowane, poskładane (ubytków na bieżnie brak);
-Przełożenie opon tył na przód, przód na tył, wymiana dętek na nowe;
-Kaseta i Bębenek wyczyszczone (brak luzów);
-Wkład suportu Token, łożyska nasmarowane, korba wyczyszczona;
-Nowe hamulce shimano 105 5800 czarne zamontowane i wyregulowane
-Nowa przerzutka tylna shimano 105 5701 SS
-Nowa przerzutka przednia shimano 105 5700
Niestety Shimano robi shit i muszę powrócić do Campagnolo Mirage






Kategoria Serwis


Shit od Shimano

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 15.01.2015 | Komentarze 0

Inaczej tego nie można ująć - SHIT!
Mowa tutaj o przerzutce:
Shimano 105 5700 FD 2s czarna montowana na hak.
Kupiłem ją z myślą o zastąpieniu wysłużonej już Campagnolo Mirage.
Udało się ją rozpakować z magicznego pudełka producenta, natomiast przykręcić już nie do końca.
Podczas delikatnego dokręcania usłyszałem dźwięk, który świadczy tylko o jednym - zerwany gwint. Aby było ciekawiej, zerwany został gwint wewnętrzny.
Wiedziałem dokładnie, że muszę uważać bo temat jest mi znany dobrze
..
Krew człowieka zalewa, bo kasę wyrzuca się w błoto! OK ok rozumiem że mogłoby się to zdarzyć raz, ale kurde jest to druga z kolei przerzutka shimano 105 tylko w innym kolorze z zerwanym gwintem!



Kategoria Serwis


Nowe Akcesoria

Sobota, 10 stycznia 2015 · dodano: 15.01.2015 | Komentarze 0

Nowy sezon rozpoczął się, ja czekam na pogodę bo warunki nie pozwalają na trening.
Udało mi się kupić bidony kolorystycznie pasujące do ramy, jest to kolor pomarańczowy.
Nowe,świeże bez rys z fajnym logo:
Two wheels One passion




Kategoria Serwis