Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi klimas13 z miasteczka Olkusz. Mam przejechane 19501.41 kilometrów w tym 1723.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.60 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 13721 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy klimas13.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 240.00km
  • Czas 10:52
  • VAVG 22.09km/h
  • VMAX 59.00km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Sprzęt Giant XTC 3
  • Aktywność Jazda na rowerze
Uczestnicy

OSTRAVA

Sobota, 29 sierpnia 2015 · dodano: 30.08.2015 | Komentarze 2

Plan zrobienia większej ilości kilometrów zrodził się tuż po trasie wokół Krakowa. Postanowiliśmy wybrać się trochę dalej w kierunku innego państwa. Padło na Czechy, miasta Kravina, Orlova, Petrvald, Ostrava.

Pobudka o 3:00, w Olkuszu deszcz dość mocno zacinający. Padało ok 20 min. Zjadłem  i wyszedłem.
Rower zapakowałem do samochodu i heja na Pogorzyce do Łukasza. Po drodze nawet ok bez deszczu, jedynie zaczęło padać w Chrzanowie i później znów przestało. 
U Łukasza ani kropli deszczu co mnie ucieszyło. Po małych przygotowaniach i problemów z komórką ruszyliśmy o 4:40 podbijać tereny.

Kierowaliśmy się w stronę Oświęcimia, dalej na Brzeszcze i Czechowice-Dziedzice. Jeździliśmy głównie  bocznymi trasami, co było mniej uciążliwe od ruchliwych dróg. Dalej udaliśmy się na Chybie, gdzie szlakiem rowerowym przez las udaliśmy się na Gołysz.
Miejscowości głownie rolne, z dużą ilością jezior, rozlewisk. Dalej na Pruchną i Kończyce Małe. 
W Kaczycach Dolnych przekraczamy granicę.

Pierwszym miastem jest Karvina, miasto zaopatrzone w ścieżki rowerowe. Drogi bardzo szerokie, przejścia dla pieszych z lat 90' z dziwnym dźwiękiem ...
Trochę ponuro, pomieszanie z poplątaniem, budynki stare z elementami nowych pomysłów.
Z Karviny do Ostravy było ok 21 km, wybraliśmy zły wariant przeprawy do tego miasta. Jechaliśmy drogą o większym natężeniu ruchu. W sumie to nie za dobrze nam się jechało. 
Zjechaliśmy z tej drogi na Centrum Ostravy, pisało że centrum..., tyle że to jeszcze ciekawa przeprawa czekała nas po wzniesieniach. W końcu udało się dojechać.  Rynek ciekawy, budynki ładnie zachowane. Byliśmy dość wcześnie i zjedzenie obiadu w lokalnych restauracjach nie było możliwe, nie chcieliśmy też przeciągać bo byliśmy naprawdę głodni. 
Trafiliśmy do KFC, gdzie rowery zapakowaliśmy do środka, zjedliśmy solidną bułę napakowaną wszystkim, frytki i napój. 
To postawiło mnie na nogi ;D, nie przepadam za takim jedzeniem, ale to smakowało mi bardzo.

Pokręciliśmy się jeszcze trochę po mieście, cyknąłem parę fotek i powoli zaczęliśmy zbierać się, kierowaliśmy się na północ, w kierunku stadionu Bazaly. Tam na kładce mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Kierowaliśmy się w stronę Zoo.
Na naszej trasie powrotnej napotkaliśmy zlot starych motocykli. Ulice były pozamykane. 
Widzieliśmy bardzo dużą ilość zabytkowych motorów takich jak BSA, EMW, Honda, Harley Davidson, Ducati....
motory, które są rzadkością i perełką w oczach starszych Panów. 
Po tym wszystkim dziadki ścigali się, uphill na czas . Zamknięta ulica była akurat naszą trasą dojazdu do kolejnej na górze.
Po małych perturbacjach w końcu udało się wydostać na naszą trasę. Przed Karviną zatankowaliśmy.
Ceny w lokalnym sklepie były różne. Kofola 24 CZK, ciasteczka 18CZK... nie ma tragedii.
Dalsza trasa powrotna wyglądała tak samo.
Końcówka w Zagórzu była pieczątką w tej wyprawie, podjazd gdzie 12 % to standard a było nawet po 20 % co wymagało włożenia trochę sił w końcówce tej wycieczki. 

Dziękuję za towarzystwo Łukasz. 




















Kategoria Wyprawa



Komentarze
klimas13
| 07:16 poniedziałek, 31 sierpnia 2015 | linkuj Ostrava jest ogromna, potrzeba więcej czasu na dokładne zbadanie terenu. Wrażenia super, chociaż miałem inne zdanie (wyobrażenie) o Czechach, pewnie centrum Czech inaczej wygląda. Tutaj dużą rolę odgrywa przemysł, kopalnie, kokosownia i może to sprawia że miejscami jest ponuro.
Fajnie jest zobaczyć inny kraj B-)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa acpat
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]